verabontekoe.reismee.nl

Woche 3: es geht mir gut!

Hallo Leute,

woche drei ist schon vorüber, hier gibt’s meinen dritten Bericht! Diese Woche war ruhig im Vergleich zu den vorigen Wochen. Ich habe diese Woche auch erfahren dass meine Arbeit nicht immer toll ist.

Am Montag war folgendes passiert. Ich hole den Leander jeden Tag. Montag hat er im Kindergarten einen Drachen gebastelt. Er war sehr stolz darauf, deswegen wollte er den Drachen mitnehmen nach Hause. Er durfte den Drachen am Mittwoch mitnehmen, nach der Faschingswoche. Na Drama! Er wollte den Drachen unbedingt mitnehmen. Also, er hat zu mir und zu den Kindergartenleiterinnen geschrien, er hat mich gekniffen, er hat sich auf den Boden hingelegt, usw. Letztendlich habe ich ihn einfach mitgezogen…. Komisch war, dass als wir zu Hause waren, er sofort den Drachen vergessen hatte weil ich ein Spiel aufgebaut hatte. PFFFFF. Eigentlich hätte ich ihn hochschicken müssen, weil er sich so schlecht benommen hat, aber ich hatte eigentlich keine Lust auf noch mehr geschrei… ;)

Dienstag war der Kindergarten zu. Also der Leander war den ganzen Tag bei mir zu Hause. Schön! Ich war noch mit ihm in Kindergartenturnen gegangen, leider hing ein Zettel auf der Tür mit der Mitteilung dass die Turnstunde ausfiel wegen Fasching. Schade.

Jeden Mittwoch probe ich mit mit dem Orchester. Diese Woche haben wir eine Stunde geprobt und die andere Stunde zusammen gegessen zum Abschluss der Faschingswoche. Die Probe fing an mit einer schönen Übung. Wir mussten unseren Nachbar fragen wie das Wochenende war. Nicht mündlich, sondern mit dem Instrument. Lustig! Zum Essen gab es gekochte Kartoffeln, (Hering)Salat und (ziemlich viel) Getränke… ;) Die Leute haben mich eingeladen nächste Woche mit zu gehen zum Essen nach der Probe. Sehr schön. Ich freue mich darauf!

Jeden Donnerstag machen die Kinder Sport und zwar Judo. Ich war diese Woche auch mitgegangen und ich habe die ganze Stunde nur lachen müssen. Die Kinder sind im Alter von 4-8 Jahre alt. Es war ziemlich lustig wie die Kinder Spaß haben. Der Judotrainer erzählt den Kindern was sie machen sollen und sofort geht’s los! Nur Leander ärgert den Judotrainer. Er hört gar nicht zu und stört die andere Kinder…. Eigentlich darf ich nicht darüber lachen, aber es ist so lustig wie ein Kind von fünf Jahre alt einen Riesenkerl terrorisiert…

Freitag bin ich Mitglied geworden der örtlichen Bücherei! Ich lese gerne Bücher. Die letzten zwei bzw drei Jahren hatte ich zu wenig Zeit zum Lesen. Jetzt habe ich vormittags Zeit. Es gibt hier Bücher von Goethe, Böll, Grass, usw. Sehr schön, da ich auch noch mein Literaturdossier abgeben und präsentieren muss. Was ich auch sehr schön finde, ist dass es hier auch Abiturhilfe gibt. Ich habe eine Abiturhilfe von Geschichte und Deutsch geliehen. Sehr, sehr schön! So krieg ich einen Eindruck was die deutsche Schüler für das Fach Deutsch machen müssen. Ich beschäftige mich nächste Woche mit den Aufgaben, also nächste Woche kann ich erzählen wie es genau aussieht. Auch habe ich von Manuela ein Grammatikbuch geschenkt bekommen. Ein schönes Buch, das ich gewiss auch für meine eigenen Schüler nutzen kann. Jetzt mache ich die Übungen. Es macht mir Spaß und ich kann einfach die Grammatik wiederholen. Brauch ich auch für die `Kennisbasisprüfung‘. Hier in Deutschland gibt’s natürlich viele Bücher mit schönen Übungen. Wenn ich ein schönes Buch finde, kaufe ich es oder ich merke die Nummer, damit ich auch meine Schüler bedienen kann mit tollen deutschen Übungen.

Samstag bin ich nach Frankfurt gefahren. Ich wollte noch auf den Maintower klettern. Die Aussicht über Frankfurt war wunderbar! Abends bin ich zusammen mit zwei anderen Mädels ins Kino gegangen. Wir haben den Film ´Hidden Figures, unbekannte Heldinnen´ geschaut. Ich fand es super! Ich habe mich auch gefreut, dass ich die ganze Geschichte verstanden habe. Sonntag bin ich mit der Familie ins Museum ´Senkenberg´ gegangen. Die Kinder waren total aufgeregt. Das Museum ist sehr beliebt bei den Kindern. Ich fand es schön, dass ich eingeladen worden war.

Ich fand diese Woche ruhig, aber jetzt habe ich im Überblick was ich gemacht habe und ich kann sagen dass es doch ziemlich viel ist.

Bis nächste Woche!

LG

Vera

Hoi allemaal,

Héhé, eindelijk, de Duitse blog is klaar! Nu is de Nederlandse aan de beurt. Ik vind het altijd leuk om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Ik heb het hier naar m’n zin en ik vertel graag anderen over hoe leuk Duitsland is. J Duitsland is superleuk, maar deze week heb ik ook ervaren dat het Au-Pair leven niet altijd rozengeur en maneschijn is.

Maandag had Leander een draak geknutseld in de Kindergarten. Hij was er erg blij mee en hij wilde de draak graag mee naar huis nemen. Dit mocht echter niet, waarop Leander besloot de boel eens flink op stelten te zetten. Hij begon tegen mij en tegen de juffen te schreeuwen, hij kneep mij en ging op de grond liggen. Hij was niet van plan met mij mee naar huis te gaan. Na een hoop theater heb ik hem uiteindelijk meegesleurd de naar buiten om vervolgens naar huis te lopen. Eenmaal thuis was hij ineens alles vergeten. Ik had een leuk spel opgebouwd, daar had hij wel zin in. Eigenlijk had ik hem naar z’n kamer moeten sturen, maar ik had geen zin in nog meer geschreeuw.

De orkestrepetitie was weer geweldig! Het zijn echt zulke leuke mensen. Ik voel me daar helemaal thuis! J De repetitie begon met een leuke oefening: we moesten aan de buurman vragen hoe het weekend was, niet mondeling, maar via het instrument. Je moest dan ook antwoorden en daarna de beurt doorgeven. Erg leuk. We hebben toen ongeveer nog een uurtje gespeeld en daarna samen gegeten als afsluiting van Carnaval. Super gezellig en lekker! De pot schafte aardappelsalade, Vissalade en gekookte aardappelen. En (nogal veel) drank.

Donderdag ben ik mee geweest naar judo. Nou, (als toeschouwer) een groot feest! De kinderen zijn tussen de 4 en 8 jaar oud. De trainer is een boom van een vent. Het is echt superschattig om naar te kijken! Maar…..Leander gaat nogal graag z’n eigen gang en heeft niet altijd zin om naar de trainer te luisteren. Het is echt te grappig gewoon hoe hij de trainer ergert. Ik moest er erg om lachen. Misschien niet helemaal de goede reactie… ;p

Vrijdag heb ik de bibliotheek opgezocht! Ik heb voor ’s ochtends wat leesvoer nodig. Echt geweldig! Zoveel boeken van bekende Duitse auteurs. Ik houd ook gewoon van de sfeer in een bibliotheek. Lekker rustig… Ik ben meteen maar lid geworden. En ik heb leuke boeken meegenomen. Onder andere Abiturhilfe Deutsch. Daarin staan oefenexamens die de leerlingen moeten maken. Dat is ongeveer vwo niveau. Erg leuk om te zien. Volgende week ga ik een aantal oefeningen maken. Ik ben benieuwd. Ik heb ook een grammaticaboek meegenomen en een boek over Duitse spelling. Ik vind het gewoon leuk om nog wat te studeren en de gastfamilie vind het ook leuk dat ik zo met de Duitse taal bezig ben. Ik heb zelfs een grammaticaboek gekregen. Echt superlief.

Zaterdag ben ik naar Frankfurt geweest om de MainTower te beklimmen (lees met de lift omhoog) en met twee meiden naar de bios geweest. Echt supergezellig en de film was ook nog leuk. Zondag ben ik met de familie mee geweest naar een museum.

Al met al een leuke, culturele week.

Tot volgende week!

Reacties

Reacties

Kora Hoekstra

Hoi Vera, bedankt voor al weer zo'n leuk bericht! Het is zo leuk om te lezen hoe enthousiast je bent over Duitsland en alles daaromheen.
Groetjes Kora en ook van Theo

Alie en Cees

Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
Het is denk ik heel leerzaam en je maakt heel wat mee zo.
Nog bedankt voor de goede wensen voor morgen.
Wij hopen dat je weer een leuke week tegemoet gaat.
We kijken uit naar het volgende bericht. Leuk trouwens om het in het Duits te lezen.

Maria

Leuk om te lezen hoe het je vergaat.
Even een boekentip: ik heb laatst een boek gelezen van Ulrike Schweickert. Echt heel goed (vond ik). Ze schrijft historische romans en fantasy romans. Mijn laatste boek was 'Das Siegel des Templers'. Ik heb het in een week uitgelezen. Ook 'Die Drachenkrone' vond ik zeer goed.
Veel leesplezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!