verabontekoe.reismee.nl

Januari 2017: de maand van aftellen én genieten!

Hoi allemaal!

Vandaag precies over een maand vertrek ik voor een half jaar naar Duitsland! Ik heb ontzettend veel zin in! Via deze pagina zal ik regelmatig verslag doen van mijn belevenissen.

Jullie weten vast dat ik in het derde jaar van de lerarenopleiding Duits zit. In het derde jaar van de opleiding krijg je de kans om voor een half jaar naar Duitsland te gaan. Je kunt er voor kiezen om te gaan studeren in Karlsruhe of Oldenburg. In eerste instantie wilde ik dat ook. Ik had mij al aangemeld om te studeren in Duitsland. Ik had daar niet altijd een goed gevoel bij. Het doel is dat je tijdens deze periode de Duitse taal en cultuur leert kennen. Ongetwijfeld zul je dat leren als je in Duitsland gaat studeren, maar ik begon te twijfelen of dit wel de juiste weg voor mij was.

Ik heb mijzelf een aantal keer de vraag gesteld: wat vind ik nou écht leuk om in die tijd te doen. Ik ging wat googlen en na een tijdje kwam ik op de website van Travel Active terecht. Via Travel Active kun je als au-pair in heel Europa aan de slag. BAM. Dit is waar ik naar op zoek ben! Ik heb me ingeschreven, een paar maanden later heb ik mijn dossier ingeleverd en was ik geaccepteerd voor het Au-pair programma.

Nu kon de zoektocht naar een gastgezin beginnen. Dit heeft, om precies te zijn, drie dagen geduurd. Ik heb een superleuk gastgezin gevonden in een stad vlak onder Frankfurt! Ik kijk er erg naar uit om de familie te ontmoeten, veel nieuwe mensen te leren kennen, maar vooral ook om heel veel uitstapjes en leuke dingen in Duitsland te doen.

De laatste maand hier in Nederland staat in het teken van regelen en ik geniet van alle activiteiten die ik doe (nog meer dan anders :D) Veel opdrachten van school moeten nog af en ik moet nog allerlei verzekeringszaken regelen. Dit kost veel energie en levert ook stress op. Ik ga ontzettend genieten van alles wat ik de laatste maand in Nederland nog ga doen: stage (alleen volgende week nog), focuskring, Crescendoactiviteiten en repetities en vooral nog even afspreken of op bezoek bij alle lieve mensen om mij heen.

Ik hoop jullie allemaal nog te zien!

Liebe Grüße

Vera

Reacties

Reacties

Diteke

Hallo. Vera ik wens je een hele goede tijd in Frankfurt toe. Geniet van de tijd daar en steek maar lekker veel duits op.

Alie en Cees

Alvast heel veel succes met de voorbereidingen. Hopelijk geeft het niet te veel stress.
Wij hopen dat het een leuk gastgezin is, dat je er veel plezier hebt en dat je er veel van leert.
Wij wensen je daar een goede tijd!!

Theo en Kora Hoekstra

We zijn benieuwd naar je verhalen. Veel succes toegewenst. Dat het een mooie, leerzame en gezegende tijd mag worden!
Groeten Theo en Kora Hoekstra


sieuwke en joop

hofheim ligt tussen frankfurt en wiesbaden oostenlijk van aut obahn nr 3 vlak by raststatte medenbach wij overnachten wel eens in die buurt op de terugreisvan zuid zwitserland in idstein of niedernhausen.succes in die heimat.gr sieuwke en joop.op 17 februari rijden wij daar langs op weg naar oostenrijk.ik neem aan dat je vanaf een autobahnbrug naar ons zwaait

Vera

Bedankt voor jullie reacties!! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!