verabontekoe.reismee.nl

Woche 1: Toll!! Aber anstrengend

VOOR NEDERLANDS NAAR ONDER SCROLLEN!

Hallo Leute!

etwas spĂ€ter als ich geplant hatte, aber jetzt schreibe ich meinen ersten Bericht. Sonntag den 12. Februar fuhr ich endlich mit dem Zug nach Frankfurt. Ich war von meiner eigenen Familie zum Hauptbahnhof Utrecht hingefahren worden. Nachdem ich mich verabschiedet hatte, suchte ich mich meinen reservieren Platz. Das war noch nicht so leicht! Mein GepĂ€ck (Riesenkoffer, Saxophon und RĂŒcksack) half mir nicht. In meinem Wagen gab es auch keinen Platz mehr fĂŒr meinen Koffer. Deswegen hatte ich meinen Koffer in einen anderen Wagen hingestellt, in diesem Wagen gab es fast keine FahrgĂ€ste. Als ich aussteigen wollte, kamen zwei MĂ€nner vom Zoll zu mir. Ich sollte meinen Koffer aufmachen, erzĂ€hlen was ich in Deutschland machen werde und meinen Reisepass zeigen. Die Zollmitarbeiter fanden es komisch, dass es einen Koffer in Wagen befand ohne EigentĂŒmer. Als alles in Ordnung war, hatten sie mir einen schönen Aufenthalt in Deutschland gewĂŒnscht. Grrr, Danke......

Ich wurde von Manuela abgeholt worden. Sie hat mich nach Hause gefahren und mir mein Zimmer gezeigt. Ich habe mein GepĂ€ck in mein Zimmer hingestellt und danach zusammen mit ihr etwas getrunken. Sie ist sehr nett und ich fĂŒhlte mich sofort heimisch. Die Kinder kamen zusammen mit Tobias eine Stunde spĂ€ter und waren sehr aufgeregt und laut. Leander ist 5 Jahre alt, Timon 7 Jahre alt. Beide Kinder sind sehr lieb. :)

Am Montag wurde ich frĂŒh aufgewacht. 6.30 Uhr gib's zwei Wecker im Haus. Jeden Morgen sollen die Kinder so frĂŒh aufstehen, weil die Schule schon um 7.40 Uhr anfĂ€ngt. Ich bin froh, dass ich in den Niederlanden aufgewachsen bin. ;) Ich habe mich auch darĂŒber gewundert, dass Timon schon einen RĂŒcksack mit BĂŒchern mitnehmen soll und jeden Tag Hausaufgaben machen soll.

Manuela hat mich Montag mitgenommen nach Hoffheim. Eine Kleinstadt die in zehn Minuten fahren zu erreichen ist. Ab Hofheim gibt es einen Bahnhof. Nach Langenhain (wo ich wohne) fĂ€hrt der Bus zweimal je Stunde. Nach 20.00 Uhr fĂ€hrt der nicht mehr. Wenn ich spĂ€ter hochgehen will, soll ich ein Taxi nehmen. Das Taxi fĂ€hrt auch zweimal je Stunde und ist fĂŒr mich umsonst, weil ich eine Monatskarte habe.

Dienstag habe ich Frankfurt besucht. Eine Wunderschöne Stadt am Main! Bilder habe ich schon hinzugefĂŒgt. Um 14.30 Uhr habe ich Leander abgeholt und 16.30 Uhr Timon. Das mache ich jeden Tag. Wenn ich dann mit den Kindern alleine zu Hause bin, spielen wir Spiele, FĂŒĂŸbal oder ich lese vor. Vorlesen mache ich sowieso jeden Abend, Das Vorlesen finden die Kinder toll und ich lerne so die richtige Aussprache, da die Kinder mich immer verbessern. :)

Donnerstag habe ich Wiesbaden besucht. War auch wunderschön. In Wiesbaden gibt's auch eine Volkshochschule. Die Volkshochschule werde ich ab MĂ€rz auch besuchen, ich muss mich jetzt noch fĂŒr einen Kurs entscheiden.

Samstag war einen schönen Tag. Ich habe ein Bundesligaspiel besucht! Und zwar Eintracht Frankfurt - FC Ingostadt. Ein Erlebnis, das ich nicht schnell vergessen werde! Die AtmosphÀre war toll und das Spiel auch. In einigen Wochen kommt Wolfsburg zu besuch. Das Spiel möchte ich auch gerne besuchen.

Sonntag bin ich mit der Familie in die Kirche gegangen. Das war ziemlich blöd. Erstens war es kalt, da die Heizung nicht angemacht war oder nicht funktionierte. Zweites war es klein! Drittens war es ziemlich langweilig....

Soziale Kontakte hatte ich bisher noch nicht. Die erste Woche war es morgens ganz ruhig. Irgendwie hat das mir gut gefallen. Jetzt bin ich zu einer Orchesterprobe eingeladen worden. Die findet morgen statt und zu einer Kleingruppe von nur MĂ€dchen im Alter von 20-23 Jahre. Dieses Wochenende werde ich Karnaval feiern in Frankfurt mit anderen Au-Pairs. Ich freue mich auf den kommenden Tagen!

Liebe GrĂŒĂŸe

Vera


HAAAALLLLLOOOO!!!!

Hier ist die dan: m'n eerste blog. Sorry dat het wat lang geduurd heeft. Ik heb de eerste week ook zoveel meegemaakt dat ik, als ik een relaxtmomentje hat, deze ook graag wilde gebruiken.

Zondag 12 februari stond ik met al mijn bagage in Utrecht. Papa, mama, Cato en Tjerk Jan hebben mij weggebracht. Ik had nogal wat bagage mee, dus extra hulp bij het sjouwen had ik ook echt nodig! :) Toen ik de afscheidskussen achter de rug had, ben ik in de trein gestapt. Dit moet wel een vreemd gezicht zijn geweest. Ik voelde de blikken van de andere passagiers in m'n rug prikken en ik hoorde ze denken 'wat is zij in vredesnaam van plan?' Nou, ik ga een half jaar naar Duitsland, werken als Au-pair en daar heb ik enorm veel zin in! Helaas was er geen plek meer voor mijn koffer in het bagagerek, daarom had ik hem in de coupé naast mij gezet. Heerlijk, Ik was van de koffer af én ik had er nog zicht op. Dikke prima. Toch niet, bleek bij het uitstappen. Vanaf Keulen tot Frankfurt zaten er twee mannen bij mijn koffer op mij te wachten. Ik moest mijn paspoort laten zien, vertellen wat ik in Deutschland ging doen én mijn koffer openmaken. Shit, lekker begin. Toen alles in orde bleek, kon ik gaan. Ze wensten mij nog ene 'schöne Zeit in Deutschland' Danke.

Manuela heeft mij opgehaald en we zijn naar huis gereden. Onderweg vertelde ze mij van alles. Ik heb mijn best gedaan alles te onthouden, wat niet bepaald is geslaagd. Ik was ook nogal benieuwd hoe het met mijn Duits is gesteld. Nou, dat gaat best goed! Ik leer hier ontzettend veel, vooral woordenschat, Grammaticaal merk ik zelf dat ik nog veel fouten maak bij het spreken. Logisch, ik hoop dat dat steeds minder gaat worden.

Toen ik thuiskwam waren de kinderen nog niet thuis. Voor mij wel ideaal, zo kon ik mooi mijn bagage uitpakken en mijn (mooie!!) kamer inrichten. Toen de kinderen thuiskwamen barstte het feest los. Wat een lieverds zijn dat! En wat waren ze druk! Ze waren super enthousiast dat ik er ben (volgens mij zijn ze dat nog steeds). Elke dag haal ik Leander 's middags om 14.30 uur op en Timon om 16.30 uur. Dan vermaak ik de kids tot een uur of 19.00 met spelletjes, voetbal spelen en voorlezen. Het gaat allemaal prima en ik heb er plezier in. "s ochtend word ik wakker van de kids om 6.30 uur. Dat is wel even wennen... :)

Ondertussen ben ik Dinsdag nog naar Frankfurt geweest, Donderdag naar Wiesbaden en heb ik de omgeving hier leren kennen. Het is een prachtig dorpje omgeven door bos en heuvels. Zaterdag was helemaal fantastisch, toen ben ik namelijk naar een Bundesliga wedstrijd geweest, echt vet cool! Eintracht Frankfurt tegen FC Ingolstadt. De Eintracht staat derde, Ingolstadt voorlaatste, ondanks dat was het stadion helemaal uitverkocht. De sfeer was geweldig! Ik vermaak mij hier prima. De eerste week had ik hier nog geen soziale contacten. Eigenlijk vond ik dat erg lekker! Sociale contacten krijg ik deze week wel: morgen repeteer ik mee met een orkest, superveel zin in! Vanavond heb ik afgesproken met een aantal dames uit Frankfurt en het komende weekend vier ik met andere Au-Pairs Carnaval in Frankfurt.

Ik vind het hier fantastisch, mis jullie en ik zal mijn best doen elke week een blog te plaatsen.

Dikke knuffel,

Vera

Reacties

Reacties

Au Pair Team - Travel Active

Hoi Vera,

Wat leuk dat je eerste week goed is gegaan! Het is toch altijd spannend, of niet?

Viel Spaß in Frankfurt met de Carnaval en we houden contact.

Au Pair Team - Wies

diteke

Haloo Vera,merg leuk om je blog te lezen. Gad uiteraard van Thialde al het een en ander gehoord maar het is leuk m het in jouw bewoordingen te lezen. Fijn dat het een beetje thuis voelt en ik wne she heel een succes met je grammatica ha ha. Ik ga je volgen groetjes Dieke

Oma

Hoi Vera,
Wat een mooi verhaal,fijn dat je het naar je zin hebt. Toen ik de mail zag dacht ik dat het reclame was
Leuk dat je probeert om daar bij een korps aan te sluiten.En nu maar carnaval vieren, maak het niet te bont he.
Groetjes oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!