verabontekoe.reismee.nl

Woche 2: neue Leute kennenlernen und genießen!!

VOOR NEDERLANDS NAAR ONDER SCROLLEN!!!

Hallo Leute,

ich versuche immer jede Woche am Montag oder Dienstag einen Bericht zu schreiben. Aber heute ist es doch Mittwoch? Na klar, letzte Woche war ganz voll! Monntag war ich total müde und Dienstag war der Leander (Lenny) den ganzen Tag zu Hause. Jetzt habe ich endlich Zeit. Ich kann nicht schnell zwischendurch einen Bericht schreiben, weil es ziemlich viel Zeit kostet: ich muss mich überlegen was ich genau erzählen will und ich versuche fehlerfrei zu schreiben (auf Deutsch). Anlässlich meines letzten Berichtes habe ich einige Reaktionen bekommen über meine niederländische Rechtschreibung. Es tut mir Leid. Im Moment geht die deutsche vorne. ;p

Also, Montag den 20. Februar war Leander zu Hause. Er war krank: Fieber und erkältet. Wahrscheinlich war er von dem Timon angehustet worden. Der Timon hatte auch Symptome von einer Krankheit, er ist zum Glück nicht krank geworden. Ich habe mich den ganzen Tag um ihn gekümmert. Wir haben zusammen ferngeguckt und Spiele gespielt.

Dienstag war toll! Ich hatte mich eine Kleingruppe in der Umgebung gesucht. Ich hatte im Internet eine gefunden und sofort einen E-mail geschrieben. In einer Stunde bekam ich eine Reaktion: die Kleingruppe traf sich heute Abend und ich war auch herzlich eingeladen. Super! Ich war nach Frankfurt gefahren und hatte dort einen tollen Abend mit den anderen Mädels. Die Mädels sind superfreundlich und nett. Ich freue mich jetzt schon auf nächstes Mal! Freitag war ich mit ihnen mitgegangen in die Kirche in Wiesbaden. Das war auch sehr schön. Es war einen Gottesdienst nur für Frauen, schön!!

Am Mittwoch habe ich zum ersten Mal mitgeprobt mit einem Orchester. Dieses Orchester probt in Delkenhein. Ich hatte mich sehr darauf gefreut und fand es auch spannend: verstehe ich was den Dirigenten sagt? Ich hatte im Kopf einen 'Musikwörterbuch' erstellt, damit ich die Grundbegriffe wusste (maat = Takt zum Beispiel). Na, ich kam und ich wurde ganz herzlich empfangen! Das war sehr, sehr schön. Ich suchte mich meinen Platz und ich wurde vorgestellt. Die Probe fing an mit Atemübungen. Ich fand es ziemlich lustig und musste immer lachen. Nach den Übungen wurde es spannend. Wie hoch ist das Nivo? Na, wirklich. Das Nivo ist niedrig, aber die Leute haben so viel Spaß mit einander. Sie sind nett. Meine Nachbarin hat mich auch nach Hause gefahren. Die Leute finden es toll, dass ich mein Instrument mitgenommen habe! :) Dieses halbes Jahr mache ich keine Musik auf dem Nivo wie ich das gewöhnt bin. Einerseits ist das schade, die andere Seite der Medaille ist, dass ich hier mit meiner Kenntnisse meinen Nachbarn helfen kann. Das macht mir auch Spaß. Und diese Leute sind deutscher als Deutsch: sie trinken Bier während der Probe! Es war eine tolle Erfahrung und nächste Woche komme ich gerne wieder.

Samstag und Sonntag hatte ich mich verabretet mit anderen Au-Pairs in Frankfurt. Es war nämlich Karneval! Samstag fing das Fest in Frankfurt schon an mit der Übergabe des Schlüssels an die Bevölkerung. Das heißt, dass die Bevölkerung jetzt die Macht hat über die ganze Stadt bis Aschenmittwoch. Es war ein tolles Fest und wir haben danach im Rathaus Frankfurt Bratwurt und Sauerkraut gegessen und Bier getrunken. Eine schöne Kulturerfahrung. Am Freitag war ich noch zusammen mit Leander in die Kindergartenfasching gegangen. Alle Kinder hatten sich verleidet, süß!

Sonntag haben wir den Umzug besucht. Super!! Das Wetter war schön und die Atmosphäre super! Ins Publikum wurden Süßigkeiten reingeworfen. Das wusste ich vorher nicht. Die Kinder waren sehr froh als ich zu Hause kam. ;) Es war auch superschön mit den anderen Mädels. Wir vereinbaren schnell einen nächsten Termin.

LG

Vera


Hoi allemaal!

Fijn dat jullie mijn tweede blog willen lezen! Deze blog gaat nog over vorige week. Afgelopen week was nogal druk. Ik heb veel nieuwe mensen mogen leren kennen en veel dingen voor het eerst gedaan. Maandag was ik echt gesloopt, dinsdag was Leander de hele dag thuis en nu is het woensdag.....;)

Maandag 20 Februari was Leander helaas ziek. Hij had koorts en is daarom de hele dag bij mij thuis gebleven. Volgens mij vond hij dat wel prima. We hebben tv gekeken en spelletjes gespeeld. Gelukkig knapte hij op en kon hij dinsdag weer gewoon naar de Kindergarten gaan.

Dinsdag had ik iets nieuws: namelijk een soort van focuskring, maar dan alleen voor dames. Dat was echt vet leuk en hartstikke gezellig. Deze dames nemen mij overal mee heen en helpen mij met bepaalde dingen, zoals vervoer. :) Vrijdag ben ik ook met hen meegegaan naar een kerkdienst alleen voor vrouwen. Het leek erg op Radical en was echt superleuk! Iemand van Hillsong Deutschland verzorgde de preek.

Woensdag had ik ook iets nieuws: mijn eerste orkestrepetitie! Nou, dat was me wat zeg! Ik werd echt supervriendelijk ontvangen! Echt hartstikke leuk! De repetitie begint niet met koralen om de instrumenten op te waren en om wat aan elkaar te wennen qua stemming, maar met ademoefeningen. Ook goed én ik vond dat hartstikke grappig. Ik probeerde echt mijn lachen in te houden...:p Daarna beginnen ze meteen met repeteren. Het niveau is maximaal het niveau van het B-orkest (voor de Crescendoërs: we speelden ook Sire Duke) En de repetitie ging echt hartstikke langzaam! De dirigent was een kwartier met een paar maten bezig voor de koperblazers. Zat ik dan wat om me heen te kijken..... :) Helaas besteedde de dirigent ook geen aandacht aan de stemming.... Dit orkest is vier jaar geleden opgericht door de toenmalige dirigent (nu trompetist in het orkest) en de meerderheid heeft maximaal vier jaar les. Daarom is het niveau ook niet zo hoog. Ik heb er wel aan gedacht om een ander orkest te zoeken, maar dit orkest is dichtbij en ik voelde me meteen helemaal thuis. Deze mensen zijn echt supertof, ze vinden mij cool omdat ik uit Nederland kom en gewoon nog muziek wil blijven maken. ;P Ze hebben mij in de pauze en na de repetitie echt bestookt met vragen. Echt superleuk! En tijdens de repetitie staat er een fles bier onder de stoel. Ja, als je toch een kwartier moet wachten, waarom zou je dan niet een biertje drinken? k mis het muziek maken op niveau hier wel, maar het is ook leuk om mijn buren te helpen.

Het weekend was carnavalweekend! Vrijdagmiddag ben ik met Leander naar "Kindergartenfasching' geweest. Echt hartstikke leuk en die superschattig! Zaterdag en zondag ben ik met andere au-pairs uit Mexico, Hongarije en Zwitserland naar Frankfurt geweest om daar de festiviteiten te genieten. Zondag was de grote optocht! Echt superleuk en gezellig! :D We spreken Duits onderling en dat gaat best goed! Die andere meiden kunnen ook goed Duits en het was supergezellig!

Met de kinderen gaat het ook goed! Vrijdag zorgde Timon alleen voor een verassing. Ik was lekker de badkamer aan het schoonmaken, even op m'n mobiel prutsen. Ging ineens de bel: stond hij plotseling voor m'n neus! Hij was gewoon naar huis gelopen zonder dat te melden. Na wat heen- en weergebel tussen Schulebetreuung (naschoolse opvang), ouders en mij was alles oké! De kids houden mij scherp. :)

Afgelopen week heb ik veel sociale contacten opgedaan. Daar ben ik echt blij mee! ik voel me hier thuis en vermaak me prima. Tot volgende week!

Liefs,

Vera

Reacties

Reacties

Samantha-Au Pair team

Viel Spaß! :)

0ma

Wat een een belevenissen,de kinderen houden je wel bezig,gezellig met de meiden op stap en ook de muziek er bij dat houd je wel bezig.Fijn dat je het naar je zin hebt.
Groetjes Oma.

Kora

Het is wel lachen hoor, wat een belevenissen! Bier tijdens het repeteren, hoe verzinnen ze het. Veel (werk)plezier en we zien uit naar je volgende verhaal.

wilma bruinsma

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
Gods onmisbare zegen voor jou.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!