verabontekoe.reismee.nl

Woche 5: wunderbare Gastfreundschaft!

Hallo alle,

schön dass ihr wieder meinen Bericht lest! Es geht mir besser als vorige Woche. Vielen Dank für die Nachrichten anlässlich meines letzten Berichtes. Ich habe mich sehr darüber gefreut. Ich freue mich immer wenn ich Nachrichten von zu Hause bekomme. Ich bleibe gerne auf dem Laufenden wie es euch geht und was in den Niederlanden passiert.

Letze Woche war eigentlich ganz normal. Ich habe mittlerweile meinen eigenen Rhythmus. Morgens das Haus saubermachen, lesen, einkaufen, Au-Pairs treffen und auch einfach etwas studieren. Ich habe Zeit und ich denke dass mein Studium deswegen auch mehr Spaß macht. Klar, ich fand mein Studium in den Niederlanden auch toll, aber jetzt habe ich Zeit und kann ich in Ruhe Bücher lesen, Grammatik und Geschichte studieren usw. Ich möchte auch mit meiner Kenntnis weit über meine Schüler stehen. Zur Zeit überlege ich, vielleicht möchte ich doch noch meinen Master erledigen. Problem ist, dass ich zu Hause wahrscheinlich keine Lust habe auf noch zwei Jahren den Stress des Studiums. Außerdem unterrichte ich am liebsten Schüler im Alter von 12-15 Jahre alt. Dann würde ich auch keinen Master brauchen…

Als ich vor 2,5 Jahren anfing mit dem Studium hatte ich noch ziemlich viele Mühe mit den Stunden auf Deutsch. Vor allem Geschichte. Ich fand es interessant, aber ich habe vielleicht auch viele Sachen verpasst, weil ich die Sprache noch nicht beherrschte. Irgendwie habe ich doch immer die Prüfungen bestanden. Eigentlich hätte mein Niveau am Anfang des Studiums höher sein müssen, dann hätte ich mich vielleicht mehrere Sachen merken können und dann hätte es auch mehr Spaß gemacht.

Ich wundere mich dauernd über die Gastfreundschaft der Leute die ich bereits kennengelernt habe. Ich besuche jetzt auch am Sonntag den Gottesdienst. Mit dem Bus krieg ich das nicht hin. Jetzt habe ich etwas herum gefragt und ein Mädchen hat eine Familie gefunden die mich jede Woche fährt. Wie toll! Und auch wenn die Orchesterprobe zu Ende ist, werde ich jede Woche von jemandem gefahren. Ich finde es eigentlich immer schwierig Leute um Hilfe zu fragen, wenn ich selbst nicht mehr heraus komme. In dieser Situation, in einer neuen Umgebung muss ich immer den ersten Schritt machen, sondern erreichte ich nichts. Ich bin froh dass es bisher immer geklappt hat: die Leute wollen mir immer helfen!

Darüber hinaus ist mir noch etwas Komisches aufgefallen. Wenn ich bei Leuten zu Hause komme, oder irgendwo anders drinnen (Kirche, Orchesterproberaum, bei mir zu Hause, Connect Gruppe) , es ist immer heiß. Die Heizung macht wirklich Überstunden. Ich schwitze fast die ganze Zeit. Ich trage auch keinen Pullover mehr… Typisch Deutsch?

Jeden Samstag mache ich Ausflüge mit den anderen Au-Pairs. Letzten Samstag haben wir den Flughafen besucht. Ich fand das wirklich toll! Die andere Mädels leider nicht so. Sie haben waren eher nach Frankfurt gefahren zum Einkaufen oder so (eigentlich fand ich das kein Problem. Ich konnte jetzt alles in Ruhe anschauen ;)). Ich war etwa zwei Stunden auf der Besucherterasse. Ich fand es toll mich die Flugzeuge anzuschauen und habe mich keine Sekunde gelangweilt. Abends haben wir noch zusammen gegessen und Apfelwein getrunken. Apfelwein ist eine Frankfurter Spezialität. Es hat mir gut geschmeckt. Wir haben gegessen in Alt-Sachsenhausen. Alt- Sachsenhausen ist ein Stadtteil Frankfurts und hier gibt’s Kneipen und Lokale mit Frankfurter Spezialitäten.

Wir haben jetzt schon Pläne gemacht was wir nächsten Samstag machen werden. Ich freue mich auf nächste Woche. Bis dann!

LG

Vera

Hoi allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat jullie hebben genoten van het mooie weer afgelopen week! Ik heb ook genoten van de zon, helaas heeft zij zich de afgelopen drie dagen weer achter de wolken verstopt. Met mij gaat het in ieder geval een stuk beter dan vorige week. Wat leuk dat velen van jullie mij af en toe een berichtje sturen. Ik blijf ook graag op de hoogte hoe het jullie vergaat.

Ik kom de dagen goed door en ik heb nu een leuke groep meiden om mij heen met wie ik ’s ochtends en op zaterdag vaak optrek. In Hofheim zijn veel leuke restaurants waar we s’ochtends kunnen genieten van lekker thee en Kuchen. J Elke zaterdag doen we eigenlijk wel wat leuks. Afgelopen zaterdag zijn we naar het vliegveld geweest. Er is een groot bezoekersterras waar je de hele dag vliegtuigen op ziet stijgen en ziet landen. Ik heb mij daar prima vermaakt. De andere dames vonden dat wat saai, zij zijn vrij snel weer terug gegaan naar Frankfurt. Daarna hebben we samen nog wat gegeten in Alt-Sachsenhausen. Dit is een gedeelte van de stad met een paar straten waar alleen kroegen en restaurants zijn. In veel van deze restaurants zijn Frankfurter Specialiteiten te verkrijgen, bijvoorbeeld Apfelwein. Dit smaakt naar witte wijn met appelsap. Je zou het misschien niet zeggen, maar het is echt lekker! Via de kerk heb ik ook super leuke contacten. Die meiden helpen mij wanneer ik iets nodig heb. Bijvoorbeeld vervoer op zondag. Ik rijd nu met een familie mee bij mij uit het dorp. Het heeft wat lang geduurd, ik vind het nog steeds wel lastig om hulp te vragen. Op de één of andere manier vind ik dat een grote stap ofzo. Maar altijd als ik het gevraagd heb, lukt het ook en krijg ik de beste hulp die ik mij maar wensen kan. J De dienst was echt superleuk. Dit is een kerk die erg lijkt op de Bethel. Ik voel mij gelijk helemaal thuis.

’s Ochtends ben ik ook wel veel met Duits bezig. Ik vind het leuk nog wat extra dingen te leren op het gebied van grammatica en geschiedenis. Ik heb nu wel tijd om nog wat extra te studeren en het is gewoon leuk!

Tot volgende week! J

Liefs,

Vera

Reacties

Reacties

Oma

Hallo Vwra.
Ook hier is het nu prachtig weer tijd voor de tuin en fietsen.Leuk dat je daar nu goede contacten hebt en weekend wat met hen kan ondernemen.Je vind het lastig om hulp te vragen, heel herkenbaar. Gisteren was ik op de fiets in een tuincentrum in Witmarsum 7 km. v.a. Bolsward, daar trof ik de achterbuurvrouw en ze bood aan dat ze wel wat plantjes voor mee me wou meenemen, heb ik maar gebruik van gemaakt en wat extra meegenomen, zo zie je maar weer er zijn altijd mensen die je wil helpen. 11 maart zijn we mmet de fam.Wolke naar soldaat van oranje geweest, een uitnodiging van José van wege haar 70e verjaardag, scitterend we hebben genoten..
Vera veel succes en je zal straks wel een flink verhaal kunnen vertellen maar dan in het duits natuurlijk.
Heel veel groeten van Oma.

0ma

Zie nu dat er een paar type foutjes inzitten,sorry de zon schijn op de c.p.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!