verabontekoe.reismee.nl

Woche 6: freuen auf Woche 7 :)

Hallo Leute!

Jede Woche gibt’s die gleiche Herausforderung: wie fange ich an? Jetzt bin ich schon angefangen und kann ich einfach weiterschreiben.

Montag und Dienstag war Timon bei mir zu Hause. Er hatte Ringelröteln. Am Samstag hatte er plötzlich Ausschlag auf seinem Bauch und Gesicht. Tobi ist mit ihm zum Arzt gefahren. Der Arzt hat festgestellt dass er die Kinderkrankheit Ringelröteln hat. Er sollte zu Hause bleiben bis den Ausschlag weg war, damit er nicht mehr Kinder in der Schule und Schulebetreuung anstecken kann. Zum Glück hat das nicht lange gedauert. Am Mittwoch ist er wieder in die Schule gegangen.

Am Mittwoch probt das Orchester immer mit dem ich auch mit probe. Naja, normalerweise. Mittwoch als ich kam gab es leider keine Probe, sondern Jahressammlung. Ich hatte keine Einladung bekommen da ich kein Mitglied bin und keiner hat es mir gesagt. Die Jahressammlung war für mich gar nicht interessant weil der Vorstand neu gewählt wird, usw. Ich bin wieder nach Hause gefahren. Das war blöd. Donnerstag als ich aufwachte wurde ich mich bewusst, dass das Orchester mir bisher gefallen hat, aber auch genervt. Es gibt immer Geräusch während der Probe und das Niveau ist ganz anders als ich gewöhnt bin. Auch das Tempo der Probe ist niedrig. Ich habe deswegen am Freitag einen E-Mail geschrieben mit der Mitteilung dass ich ein anders Orchester suche. Ich brauche einfach Herausforderung, auch mit Musik. Ich hoffe, ich finde ein Orchester das besser für mich geeignet ist.

Das Wochenende war sehr schön. Ich bin mit fünf anderen Mädels ins Dialogmuseum gegangen. Im Dialogmuseum erfährt man verschiedene Alltagsituationen im Dunkel. Ziel des Museums ist, das man erfährt wie blinde Leute die Alltagsituationen erleben. Wir haben einen Spaziergang im Park gemacht. An einer Ampel eine Straße überquert, eine Bootfahrt gemacht und an einer Theke eine Cola bestellt. Am Anfang fand ich es noch ein bisschen spannend, aber meine Augen waren auch schnell die Dunkelheit gewöhnt. Ich bin mich bewusst, dass ich gesegnet bin dass ich einfach sehen kann. J

Sonntag bin ich wieder in einen Gottesdienst gegangen und nachmittags bin ich meistens bei meiner Familie zu Hause. Sonntagabend spielte die Nationalmannschaft gegen Kazachstan. Dieses Spiel habe ich zusammen mit den Kindern geguckt. Es geht langsam, aber es gelingt mir immer besser die Kinder für Fußball zu begeistern.

Nächsten Samstag werde ich etwas Tolles machen!! Ich habe etwa vor 7/8 Jahren mit meiner Familie Urlaub gemacht in Italiën (Dolomitengebirge). Nicht weit von unserem Campingplatz entfernt hatte FC Bayern München etwa eine Woche trainiert. Damals konnte ich kein Training besuchen. Ich war schon Fußballbegeistert, war schon Bayern-Fan und enttäuscht das obwohl die Mannschaft so nah war, ich sie nicht besuchen konnte. Vor zwei Jahren bin ich mit meiner Schulklasse nach München gefahren. Wir haben den Alianz Arena besucht, das war schon toll und eine unvergessliche Erfahrung, aber noch immer kein Spiel… Irgenwann werde ich ein Spiel besuchen, war damals mein Gedanke. Und Jetzt… ICH HABE EIN TICKET Und ich kann einfach hinfahren. Ich bin total hyper und freue mich auf Samstag! Ich habe schon (zwar im Angebot) ein Heimtrikot gekauft und werde Samstag eine unvergessliche Erinnerung machen.

Tschüsss!

Hoihoi,

Iedere week is het weer een uitdaging: een beginzin vinden om even op gang te komen. Nu heb ik er één en kan ik gewoon beginnen bij maandag. J Veel leesplezier!

Maandag en dinsdag was Timon bij mij thuis. Eindelijk had ik tijd alleen voor Timon. Ik heb vaak of alleen tijd met Leander of met de beide Kids. Eigenlijk vond ik het wel leuk dat Timon thuis was. Hij was natuurlijk niet thuis zonder reden. Vrijdag kreeg hij ineens een beetje rode uitslag en zaterdag zat hij er helemaal onder! Tobi is maar met hem naar een arts gegaan en die stelde de diagnose ‘Ringelröteln’. Ik heb maar even gegoogeld wat dat in het Nederlands zou kunnen zijn en Wikipedia vertelt mij dat de ‘de vijfde ziekte’ is. Het is een (niet ernstige) kinderziekte, waarbij er dus rode uitslag optreedt. Timon voelde zich niet ziek gelukkig. Hij moest thuis blijven, zodat hij geen andere kinderen kan aansteken. Of mensen. Voor kinderen is het niet gevaarlijk, maar voor zwangere vrouwen wel. Gelukkig kan Timon woensdag weer naar school.

Woensdag repeteert het orkest altijd voor ik ook meespeelde. Ondertussen ben ik op zoek naar een ander orkest. Ik vond de mensen daar hartstikke leuk en typisch Duits, maar het begint toch te irriteren dat het niveau zo laag is. En ik was er woensdag voor niks omdat ze algemene ledenvergadering hadden. Niemand had dat mij verteld. Dat was eigenlijk de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Ik heb inmiddels wat andere orkest gevonden op internet en ik zal in de loop der dagen eens één contacten voor volgende week. Ik zoek namelijk ook gewoon uitdaging in de muziek. Ik kreeg via de mail een opname van het concert van het A-orkest van Crescendo afgelopen zaterdag. Dat klonk zo ontzettend mooi dat ik ook gewoon zin heb om op niveau te spelen.

Het weekend was weer wunderschön. Ik ben samen met de andere dames naar een museum in Frankfurt geweest: het dialoogmuseum. We kregen een rondleiding in het donker door het museum! Je zag echt helemaal niks. We hebben een wandeling door een park gemaakt, een drukke straat overgestoken, een bootvaart en een cola aan een bar besteld. Bedoeling is, dat je kunt ervaren hoe het leven er voor blinde mensen uitziet. Nou, ik ben gezegend dat ik kan zien! Welleswaar functioneert het bij mij niet altijd even goed: ik kán zien en dat is eigenlijk heel bijzonder!

Zondag ben ik weer naar de kerkdienst gegaan en ’s middag tijd doorgebracht met de familie in de tuin. Echt hartstikke leuk en gezellig. We hebben gevoetbald: Het gaat wat langzaam, maar ze beginnen voetbal steeds leuker te vinden. ’s Avonds hebben we samen naar Die Mannschaft tegen Kazachstan gekeken. Superleuk én een mooie uitslag: 4-1. Dat wordt toch nog een mooi WK voor mij in 2018. J

En komende zaterdag ga ik iets vet leuks doen: EINDELIJK NAAR EEN WEDSTRIJD VAN BAYERN MÜNCHEN!! Ik wil dat al zo lang en zaterdag is het eindelijk zover: ik kijk er enorm naar uit. Ik zit helemaal bovenaan in het stadion. Wordt vast fantastisch! Ik kwam in de aanbieding een shirt tegen van Bayern. Die heb ik gelijk maar gekocht. Daar ben ik ook superblij mee. J

Tot volgende week!

Reacties

Reacties

elise

heel veel plezier in München vandaag! ik hoop dat ze dik winnen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!